Denizden Çıkan Atıklar, Bilim Atölyeleri ve Yaratıcı Panolarla Doğa ve Bilimle Dolu Bir Gün Yaşadık
İlkokul ve Ortaokul öğrencilerimizle, Akdeniz havzasındaki birçok ülkeyle eş zamanlı olarak gerçekleştirilen Mednight (Mediterranean Researchers’ Night) etkinliği kapsamında deniz ve doğa teması çerçevesinde çeşitli yaş gruplarını kapsayan birbirinden anlamlı ve yaratıcı etkinlikler gerçekleştirildi.
Beylerbeyi İlkokulu ve Ortaokulu öğrencilerimizle, Akdeniz havzasındaki birçok ülkeyle eş zamanlı olarak gerçekleştirilen Mednight (Mediterranean Researchers’ Night) etkinliği kapsamında deniz ve doğa teması çerçevesinde çeşitli yaş gruplarını kapsayan birbirinden anlamlı ve yaratıcı etkinlikler gerçekleştirdik.
Kurucu Temsilcimiz Prof. Dr. Gülsün Sağlamer, Yönetim Kurulu Başkanımız Metin Kazancı, Yönetim Kurulu Üyemiz Adnan Öcalgiray ve Genel Müdürümüz Nevzat Özkök katılımları ile öğrencilerimizin bilimsel merakını destekleyen deniz ve doğa temalı bu anlamlı güne eşlik etti.
Okulumuzda gerçekleştirilen bu özel gün; İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından kurulan “Denizden Çıkartılan Atıklar Sergisi”, Yes To Science ekibi tarafından yürütülen bilim atölyeleri ve öğrencilerimizin derslerde hazırladığı çevre temalı çalışmaların sergilendiği farkındalık panolarıyla çok yönlü ve etkileşimli bir program olarak kurgulandı.
Öğrencilerimiz, Bilim Atölyelerinde Deneyimleyerek Bilgilerini Pekiştirdi
Etkinlikler kapsamında okulumuzda ağırladığımız Yes To Science ekibi, öğrencilerimizi “Minik Kimyagerler”, “LED Işıklı Oyuncak” ve “Kutuplar” atölyeleriyle bilimin hem öğretici hem de eğlenceli dünyasında keyifli bir yolculuğa çıkardı. Atölyeler, öğrencilerin bilimsel süreçlere aktif olarak katıldığı, deneyimleyerek öğrendiği interaktif bir öğrenme ortamı sundu.
Denizlerin Sessiz Çığlığı: Atık Sergisiyle Farkındalık
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Deniz Hizmetleri Müdürlüğü tarafından okulumuzda kurulan “Denizden Çıkartılan Atıklar Sergisi”, tüm öğrencilerimiz tarafından ilgiyle karşılandı. Anaokulu, ilkokul ve ortaokul düzeyindeki öğrencilerimiz, öğretmenleri eşliğinde sergiyi gezerek deniz kirliliği konusunda önemli bilgiler edindi. Öğrencilerimiz, sergide gördükleri atıklar aracılığıyla doğaya verilen zararların boyutlarını somut bir şekilde gözlemlediler.
Hayal Gücüyle Denizaltı Yolculuğu
İlkokul 4. sınıf öğrencilerimiz deniz altı dünyasına hayal güçleriyle daldı. "Denizaltını Keşfediyorum" adlı etkinlikte öğrenciler deniz canlılarını resmederek renkli ve eğitici bir pano çalışmasına imza attılar. 4B sınıfı, etkinliği sınıf ortamında sürdürerek hem süreçteki etkileşimleri hem de sonuç ürünleriyle fark yarattı.
Doğal Tehdit mi, İnsan Eliyle mi? Obrukları Anlamak
5.sınıf öğrencilerimiz, Türkiye'de son yıllarda artan obruk oluşumlarını yalnızca doğal değil, beşerî faktörlerle birlikte inceledikleri bir pano çalışmasıyla ele aldı. Sulama sistemleri, alt yapı projeleri gibi insan eliyle oluşan nedenlerin de tartışıldığı bu çalışma, okul katlarında sergileniyor. Öğrencilerimiz ile pano başında gerçekleştirilecek çekimler, konunun bilinirliğini artırmayı hedefliyor.
Matematik ve Tasarımı Buluşturan Geri Dönüşüm Projesi
6. sınıf öğrencilerimiz, geri dönüşüm malzemelerini kullanarak matematiksel düşünmeyi ve tasarım becerilerini bir araya getirdikleri "Geri Dönüştürüyorum" etkinliğinde özgün matematik araç gereçleri ve geometrik cisimler tasarladılar. Etkinlik, Matematik sınıfında sabah ve öğleden sonra olmak üzere iki oturum hâlinde gerçekleştirildi.
Kuşların Yolculuğunda Bilgiyle Kanatlandık
"Kuşların Yolculuğunda Bilgiyle Kanatlandık" çalışmasında 7. sınıf öğrencilerimiz, göç eden kuşların rotaları, uğrak noktaları ve ülkemizin bu kuşlar için taşıdığı coğrafi önemi araştırarak bilgilendirici bir pano çalışması hazırladı. Katlarda sergilenen panolar, öğrencilerimizin doğaya ve kuş türlerine olan duyarlılığını yansıtıyor.
Deniz Hayvanlarından Mektuplar: Empatiyle Farkındalık
7. sınıflar tarafından yürütülen bu anlamlı etkinlikte öğrenciler, nesli tükenme tehlikesi altında olan bir deniz hayvanının ağzından kaleme aldıkları mektuplarla empati ve farkındalık geliştirdiler. Hazırlanan mektuplar pano hâlinde sergilenirken, bir sınıf açık kütüphanede eş zamanlı olarak mektup yazma sürecini gerçekleştirdi.
Öğrencilerimiz, anaokulundan itibaren okullarımızda yürütülen etkinlikler, sosyal sorumluluk çalışmaları ve yer aldıkları ulusal ve uluslararası projeler sayesinde çevreye duyarlı, doğayla bağı güçlü bireyler olarak yetişiyor. Bu farkındalık onlar için yalnızca bir bilgi değil; düşündükleri, sorguladıkları ve anlamlandırdıkları bir yaşam biçimine dönüşüyor.
Doğaya ve çevreye dair farkındalıklarını yaratıcı çalışmalar ve bilim atölyeleri ile ortaya koyan öğrencilerimiz için bu anlamlı gün, 26 Eylül’de gerçekleşecek Mednight Galası öncesinde önemli bir hazırlık süreci oldu. Şimdiden hazırlıklara başladık; 26 Eylül’deki galayı heyecanla bekliyoruz.