Haberler

11.03.2022

Mezunlarımız 8. Sınıf Öğrencilerimizle Bir Araya Geldi

Beylerbeyi Ortaokulumuzdan başarıyla mezun ettiğimiz öğrencilerimiz, LGS için geri sayıma başlayan 8. sınıf öğrencilerimizle bir araya gelerek sınav deneyimlerini ve önerilerini paylaştı.​ LGS hazırlıklarını, tecrübelerini ve önerilerini öğrencilerimizle paylaşan mezunlarımız stres yönetiminin, planlı çalışmanın, kitap okumanın ve sınav anını​n önemine vurgu yaptı.

Mezunlarımız 8. Sınıf Öğrencilerimizle Bir Araya Geldi

Beylerbeyi Ortaokulumuzdan başarıyla liseye uğurladığımız mezunlarımız, LGS için geri sayıma başlayan 8. sınıf öğrencilerimizle bir araya gelerek sınav deneyimlerini ve önerilerini paylaştı.​ LGS hazırlıklarını, tecrübelerini ve önerilerini öğrencilerimize anlatan mezunlarımız stres yönetiminin, planlı çalışmanın, kitap okumanın ve sınav anını​n önemine vurgu yaptı. Okulumuzda edindikleri kazanımları ve yaşam becerilerini, lise ve üniversite sınav yolculuklarını, deneyimlerini ve motivasyonlarını nasıl sağladıklarını öğrencilerimizle paylaşan mezunlarımız; okulumuzun sunmuş olduğu akademik ve sosyal olanakların kendilerini başarıya taşıdığını ifade etti.

Mezunlarımızla 8. sınıf öğrencilerimizi buluşturan "Mezunlarımız Konuşuyor" konulu panelin moderatörlüğünü İTÜ GVO Beylerbeyi Ortaokulu Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Uzmanı Çağlar Şayan gerçekleştirdi.​​
 
"İTÜ ​GVO Ekrem Elginkan ​Lisesi'nde çok mutluyum. Zorlu, stresli ve yorucu olsa da 8. sınıf benim için keyifli bir anı olarak kaldı." 
​Ortaokul eğitimini okul 3.'lüğü ile bitiren ve LGS 2021'de yüzde 1'lik dilime giren ​2020-2021 Mezunumuz, İTÜ GVO Ekrem Elginkan Lisesi 9. sınıf öğrencisi Defne Aktaş​; "Pandemi döneminde LGS hazırlığı herkes gibi benim için de zorlayıcı oldu. Hazırlık sürecimde dersaneye gitmedim, özel ders almadım. Öğretmenlerimin ve ailemin desteği ile okuldaki öğretmenlerimden destek alarak, düzenli ve planlı ders çalışarak sınava hazırlandım. Zaman zaman deneme sınavlarında düşük puan aldığımda motivasyon kaybı yaşıyordum fakat öğretmenlerimle konuşarak sorunun kaynağını bulmaya çalışıyordum. Nerelerde hata yaptığımı tespit ederek bu sorunu gidermeye yönelik çalışmalar yaptım. LGS hazırlık sürecinde okulumuz bize en iyi akademik programı sunuyor. Okulumun hem akademik hem de sosyal alanda katkısı sayesinde sağlam bir temel ile liseye başladım. Benim için İTÜ GVO'lu olmak hala devam eden bir serüven. İTÜ ​Ekrem Elginkan ​Lisesi'nde çok mutluyum. Zorlu, stresli ve yorucu olsa da 8. sınıf benim için keyifli bir anı olarak kaldı.  
 
Mezunumuz akademik hazırlığın yanı sıra psikolojik olarak da sınava hazırlanmanın ve stres yönetiminin önemine de değinerek şu önemli uyarıda bulundu: "Sınav anında her şey olabilir, kendinizi buna hazırlayın. ​D​ış etkenlerin sizi etkilemesine izin vermeyin.​" ​​

"Hayal ettiğiniz her şey eninde sonunda gerçekleşir. Motivasyonum düştüğünde kendimi lisede hayal ediyordum."
2018-2019 Mezunumuz, Beşiktaş Sakıp Sabancı Anadolu Lisesi 11. sınıf öğrencisi Ahmet Alp Demir yaptığı konuşmada motivasyonun önemine vurgu yaparak şunları söyledi: "İlk günden itibaren öz güvenim yüksekti. Ara sıra motivasyonum düşse de genel olarak kendime güveniyordum. Motivasyonum düştüğünde kendimi lisede hayal ederek motive oluyordum. H​ayal ettiğiniz her şey eninde sonunda gerçekleşiyor.​ 8. sınıf öğrencisi olarak eğitim hayatım boyunca girdiğim ilk ciddi sınavdı ve çok önemliydi. LGS'ye girerken üzerimde bir baskı hissettim; aileme, çevreme karşı sorumluluğumu düşününce anlık olarak moral bozukluğu yaşadım fakat sonra herkesten önce kendime olan sorumluluğumu düşünerek motivasyonumu yükselttim. Ömür boyu sürecek arkadaşlıklar kurdum. Öğretmenlerim ve okulum sayesinde kendimi daha iyi ifade edebilmeyi öğrendim, insan ilişkilerinde daha sağlıklı iletişim kurmayı başardım. Sosyal kulüplerde yaptığım çalışmalar, katıldığım etkinlikler sayesinde hem ekip olarak çalışmayı hem de ekibe liderlik etme becerileri kazandım. ​" dedi. ​

​Mezunumuz Demir, LGS hazırlık sürecindeki 8. sınıf öğrencilerimize şu önerilerde bulundu: "​Motivasyon kaybı yaşadığınızda ya da işin içinden çıkamadığınız​da​ okulunuzdaki mentör hocaların​ızla ​konuşun. Hocalarımızla konuşmak, çözüm yolu aram​ak ​işinizi kolaylaştıracaktır. Neden sorusuna takılmayın, nasıl sorusuna takılın? Stres yönetiminini kontrol edin. Sosyal aktiviteler​ için zaman ayırın. Tenis oynayın, topa vurdukça stres​iniz de azalıyor. Varsa dikkat eksiliği sorununuzu gidermeye çalışın. Okuma alışkanlığı kazanmanızı öneriyorum, bu sınavda çok yardımcı oluyor. Sayısal bölüm için benim önerim olabildiğinde fazla soru tarzı görmeniz gerekir. Soruyu gördüğünüz zaman ne yapacağınızı, nasıl yapacağınızı bil​meniz lazım. Çözebildiğiniz sorular değil çözemediğiniz sorular sizi başarıya taşır.​"​ 
 
"Sevmediğin ders eşittir yapamadığın derstir. Sevmediğin ders diye bir şey olmadığını hocalarım sayesinde gördüm. "
​LGS hazırlık çalışmalarına 8. sınıfın başında başladığını ifade eden mezunumuz ​2013-2014 Mezunumuz, İTÜ Maden Mühendisliği 1. sınıf öğrencisi Eren Yavuz sınav hazırlık sürecinde motivasyon kaybı ve sevmediğim derslerin olmasının onu çok zorladığını ifade ederek şunları söyledi: "Sevmediğin ders diye bir şey olmadığını hocalarım sayesinde gördüm.  Sevmediğim derslere ne kadar zaman ayırdıkça, yapabildiğimi gördükçe sevmeye başladım. Bununla birlikte motivasyonum ve kendime güvenim de arttı. Bana göre sevmediğin ders eşittir yapamadığın derstir. LGS hayatlarındaki ilk önemli sınav olabilir ama son sınav olmadığı kesin. Hayati bir mesele haline getirmesinler, unutmasınlar gelecekte bir sürü sınavlara girecekler, mülakatlara girecekler. Önemli olan kendilerine güvenmeleri ve motivasyonlarını yüksek tutmaları." dedi. 
"LGS'ye gireceğim yıl COVID-19 pandemisi patladı. Motivasyonumuz düşmüştü ama okulumun hazırladığı programla bu zor süreci atlattım." 
Pandeminin ilk yılında LGS'ye hazırlandıklarını ifade eden ​2019-2020 Mezunumuz, Saint Pulcheria Fransız Lisesi 9. sınıf öğrencisi İlhan Berkin Dal, "Bizim için oldukça zorlayıcı bir süreçti. Tam sınava gireceğimiz dönemde ​COVID​-19 ​pandemisi ​patladı. ​İlk başta çevrim içi ​eğitimden verim alamayacağımı düşün​sem de öğretmenlerimizin ve okulumun hazırladığı programla bu zor dönemi verimli bir​ şekilde atlattım. Bu dönemde beni en çok zorlayan şey sosyalleşememek oldu. Okula gidemedik, arkadaşlarımızla görüşemedik. Pandemi sebebiyle sürece adapte olmakta biraz zorlandım​, motivasyon kaybı yaşadım fakat bu dezavantajı avantaja çevirerek düzenli çalışma planımı sürdürdüm. Okulumun ve öğretmenlerimin ilgisi benim için büyük bir şans oldu. Akademik olarak çok iyi bir okul. Özellikle ingilizce, fen ve matematik eğitiminden çok memnundum. Derslerde kazandığım sunum becerileri ​şimdi lise yaşantımda çok işime yarıyor. Ortaokulda en unutamadığım şey ise kurduğum arkadaşlıklar oldu. Hala hepsi en yakın, en sevdiğim arkadaşlarım." dedi. 
 
"LGS Hazırlık süreci hepimiz için çok stresliydi. Kitap okuyarak stresimi azalttım."
2020-2021 Mezunumuz, Robert Koleji Hazırlık sınıfı öğrencisi İpek Ekizoğlu ​LGS'ye hazırlandığı dönemde pandemi devam ettiği için kendisi için karmaşık bir süreç ​yaşandığını ifade etti ve şöyle devam etti: "8. sınıfın başından itibaren düzenli ve planlı bir çalışma ortaya koydum. Süreç içinde bizim de stresli olduğumuz zamanlar oldu. Bu dönemde ders çalışmanın yanında çok fazla kitap okuyordum.  Çünkü kitap okumanın stresimi azalttığını düşündüm. ​Okulum akademik olarak beni çok iyi bir noktaya taşıdığını düşünüyorum. Ortaokulda edindiğim düzenli çalışma planı oluşturma, zaman ve stres yönetimi kazanımlarının ilerleyen yaşantımda bana çok şey katacağına inanıyorum, bunu şimdiden tecrübe etmeye başladım aslında. Bunun yanı sıra okulumuzdaki sosyal etkinlikler sayesinde sosyal ilişkilerim de gelişti. Stres yapmayın, kendinize zaman ayırın. Hobilerinize zaman ayırın. Kitap okuyun. Sözel kısımda çok yardımcı oluyor kitap okumak. Ben ödev yaparken ya da deneme çözerken müzik dinliyordum."
 
İzlemek için tıklayın! 





Merhaba
Soru ya da önerilerinizi yazabilirsiniz.
kapat