Bu web sitesinde çerezler kullanılmaktadır

İçeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sunmak ve trafiği analiz etmek için çerezler kullanıyoruz. Sitemizi kullanımınızla ilgili bilgileri ayrıca sosyal medya, reklamcılık ve analiz iş ortaklarımızla paylaşabiliriz. İş ortaklarımız, bu bilgileri kendilerine sağladığınız veya hizmetlerini kullanırken topladıkları diğer bilgilerle birleştirebilir.

Haberler

24.05.2021

Mezunlarımız 8. Sınıf Öğrencilerimizle LGS Deneyimlerini ve Önerilerini Paylaştı

Beylerbeyi Ortaokulu ve Ekrem Elginkan Lisesinden başarıyla mezun ettiğimiz öğrencilerimiz, LGS için geri sayıma başlayan 8. sınıf öğrencilerimizle bir araya gelerek sınav deneyimlerini ve önerilerini paylaştı.

Mezunlarımız 8. Sınıf Öğrencilerimizle LGS Deneyimlerini ve Önerilerini Paylaştı

İTÜ GVO'dan başarıyla mezun olan öğrencilerimiz, çevrim içi ortamda 8. sınıf öğrencilerimizle bir araya gelerek liseye giriş sınavları ve üniversiteye hazırlık süreçleri hakkında detaylı bilgiler verdi. Lise ve üniversite sınav yolculuklarını, deneyimlerini ve motivasyonlarını nasıl sağladıklarını öğrencilerimizle paylaşan mezunlarımız; okulun kendilerine sunmuş olduğu olanakların kendilerini başarıya taşıdığını ifade etti.

Mezunlarımızın LGS hazırlıklarını yoğun bir programla sürdüren ve geri sayıma başlayan 8. sınıf öğrencilerimizle buluştuğu çevrim içi etkinliğe Okul Müdürümüz E. Aybars Şehirtay, müdür yardımcılarımız, öğretmenlerimiz, 8. sınıf öğrencilerimiz ve velilerimiz katıldı. Mezunlarımızla 8. sınıf öğrencilerimizi buluşturan "Mezunlarımız Konuşuyor" konulu panelin moderatörlüğünü İTÜ GVO Beylerbeyi Ortaokulu Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Uzmanı Asuman Önder gerçekleştirdi.

"Zamanı iyi yönetip verimli ve etkili çalışan kazanır."

İTÜ Çevre Mühendisliği öğrencisi Nazlı Güven, küçük yaştan itibaren sporla eğitim hayatını sürdürdüğünü hem lise hem de üniversite giriş sınavlarına da aynı tempoyla hazırlandığını ifade etti. Mezunumuz "Spor ve okulu birlikte yürütmek hem fiziksel hem de psikolojik olarak zaman zaman yorsa da bir program dahilinde çalışınca hepsi birlikte yürütülebiliyor. Bu süreçte zaman yönetimini öğreniyorsunuz. Okulda olduğum zamanları çok iyi değerlendiriyordum. Ders aralarında öğretmenlerime yapamadığım sorular ve konular üzerine sorularımı yöneltiyordum. Zamanı iyi yönetip verimli ve etkili bir çalışmayla sınav hazırlıklarımı sürdürdüm." dedi. 

"Sınav anında sadece sınava odaklanın."
Küçük yaşlardan itibaren hayalinin Almanya'da okumak olduğunu ve hedeflerini buna yönelik belirlediğini söyleyen, üniversite yaşamına Münih Teknik Üniversitesi “Management and Technology” okuyarak devam eden mezunumuz Cansu İlkçem Kaya, "Ben de sizlerle benzer kaygıları yaşadım. Sınava hazırlık sürecinde akademik hazırlığın yanı sıra duygusal ve psikolojik olarak hazır olmak çok önemli. Öğretmenlerimiz bize hep "Sınav anında sadece sınava odaklanın, netleri, puanları düşünmeyin." derdi. Sınav sürecinde aldığım en iyi tavsiye buydu ve önemli bir motivasyon yaratmıştı bende. Benim Almanya'da okumak gibi bir hayalim vardı, bu hayalime de Ekrem Elginkan Lisesinde aldığım IB eğitimi ile ulaştım." dedi. 

"Eksiklerinizi belirleyerek bir çalışma programı hazırlayın."
Kadir Has Üniversitesi Hukuk Fakültesinde üniversite eğitimini sürdüren mezunlarımızdan Zeynep Subaşı, sınav hazırlık sürecinde eksiklerini belirleyerek buna yönelik bir program hazırladığını, uygulama sürecinde öğretmenlerinin desteğinin yardımcı olduğunun altını çizerek, sınav hazırlık sürecinde eksiklerini belirleyerek bu yönde bir program yapmanın önemine dikkat çekti. 

“İçsel motivasyon çok önemli."
Sınav hazırlık sürecinde çevrenin desteğinin önemli olduğunu ama esas önemli olanın içsel motivasyon olduğunu söyleyen, sınav sonrası üniversite yaşamında İTÜ GVO mezunu olmanın kendisine sağladığı olumlu katkılara dikkat çeken Bezmialem Vakıf Üniversitesi Tıp  Fakültesinde okuyan mezunumuz Gülmira Trabzon şöyle devam etti: "Ailemizin, öğretmenlerimizin desteği çok önemli ama en önemlisi içsel motivasyonunuz. Ben sınav hazırlık sürecimde de sınav esnasında da kendimi sakinleştirerek motivasyonumu sağladım. Bunun yanı sıra rakipleri, netleri, yüzdelik dilimleri düşünmeden sadece sınava hazırlanmak beni başarıya götürdü."

"Okulumuz hem akademik hem de duygusal olarak bizi bu sınava çok iyi hazırladı."
Lise yaşamına Cağaloğlu Anadolu Lisesinde devam eden mezunlarımızdan ve LGS'nin ilk yapıldığı yılda sınava giren mezunlarımızdan Emre Özakpınar, kendi döneminde yaşanan belirsizliğe dikkat çekerek "Okulumuz akademik ve psikolojik olarak bizi bu sınava zaten hazırlamıştı. Evet, bir belirsizlik vardı ama biz de sınava hazırdık. Bunun rahatlığı ve yüksek öz güvenle sınava girdik. Ben kendimi bugüne kadar elinden geleni yaptın, sınavda da aynısını yapacaksın, diyerek motive ettim. Kendimizi motive edecek düzeyde stres yeterli, onun dışında kendinize güvenmeniz bu süreci daha kolay yönetmenizi sağlayacaktır.”

"Okulda sınav odaklı değil öğrenme odaklı bir eğitim aldım."
Robert Koleji 10. sınıf öğrencisi olarak lise yaşamını sürdüren başarılı mezunumuz Elif İpek Eryılmaz ise sınav sürecini şu sözlerle değerlendirdi: "LGS'nin ilk yılında sınava girenlerdenim. TEOG'a gireceğiz diye 7. sınıftan itibaren çalışmaya başlamıştık. Ama son anda yapılan değişiklikle TEOG yerine LGS'ye gireceğimiz belli olsa da ortada birçok belirsizlik vardı. Söylentiler, belirsizlikler her ne kadar yorucu olsa da bildiğim bir şey vardı; okulumuz bizi her türlü gelişmeden haberdar ediyordu, bilmemiz gereken her konuda bizleri detaylı bir şekilde bilgilendiriyorlardı. Bu noktada okuluma çok güveniyordum. Bu zor süreci onlara olan güvenim, onların şeffaf bir şekilde her konuda hızlıca bizleri bilgilendirmesi ile atlattığımı söyleyebilirim. Sınavda değişiklik olsa da yaptığımız hazırlıkların boşa gitmemesinin temelinde ise okulda sınav odaklı değil, öğrenme odaklı bir yaklaşımla hazırlık yapılması vardı. Bu, bize önemli bir kazanım sağladı. Etrafımdaki herkes dershaneye gidiyordu ya da özel ders alıyordu. Ben sadece okuldaki eğitimim ve yine okulun hafta sonu kursuyla sınava hazırlandım. Diğer insanların ne yaptığına bakmayın, kendinize odaklanın, ihtiyaçlarınızı tespit edin ve buna yönelik çalışın."

"Okulun bana kazandırdığı disiplin lisede kendimi daha donanımlı hissetmemi sağladı."
Geçtiğimiz yıl okulumuzdan mezun olan ve lise yaşamına Avusturya Lisesinde devam eden mezunumuz Ali Hamza Şayan, "Okulum bu süreçte beni çok motive etti.  Sınava hazırlanırken dershaneye gitmedim, özel ders de almadım. Okulun bana kazandırdığı disiplin, bana lisede kendimi daha donanımlı hissettirdi. Deneme sınavlarından düşük aldığımda moralim bozulsa da öğretmenlerim ve ailemin desteği ile bu süreci kolaylıkla atlattım. Yüksek veya düşük beklenti motivasyonu çok etkileyen bir unsur. Beklentilerinizi dengede ve gerçekçi tutmanızı öneriyorum." dedi.

 






Merhaba
Soru ya da önerilerinizi yazabilirsiniz.
kapat